5-as vaizdas iš 44-ių vaizdų
"Ispanija-Lietuva 2006 "
Atgal
Stop
Toliau

      Atlantas pasitiko mus rimstančia banga ir 18-os mazgų šiaurės-rytų vėju. Pradėjome kelionę iš La Corunos Biskajaus įlankos kryptimi. Iki atvirų vandenų buvo dar likę 30 jūrmylių. Vimpelinis vėjas buvo lygus 24 mazgams, o mes plaukėme 7 mazgų greičiu padedami variklio ir išskleidę pusę genujos.
      Tačiau sutemus rytų vėjas pakilo iki 33-35 mazgų. Bangos, neturėdamos didelės erdvės įsibėgėti, buvo stačios ir aukštos. Jachta vien variklio pagalba plaukė tiesiai į vėją 3 mazgų greičiu apsipildama purslais po susitikimo su kiekviena banga. Krantas dar buvo netoli. Žadėtas vėjo silpimas atėjo tik po gerų 4 valandų, nei buvo prognozuota. Štai kodėl meteorologiją daugelis vadina greičiau menu, nei mokslu. Bet po to keturias dienas vyravo 2-3 balų šiaurės arba šiaurės rytų vėjai. Biskajus nusiramino, bangos nuščiuvo, dienos ir budėjimai tekėjo įprasta vaga. Naktimis stebėdavau neįprastą vandens blyksėjimą. "Kaip sniegas žiemą",- pagalvojau. Blykčiojo planktonas, sujudintas mūsų laivo keliamos bangos. Tokio ramaus plaukimo su gera komanda seniai nebuvau turėjęs. Budėdavome po 3 valandas. Visą kitą laiką buvo galima miegoti, arba nerūpestingai plepėti.

      Ilgose kelionėse labai svarbus laivo tipas. Nauticat 38, kuriuo plaukėme, yra motorinis-burinis laivas su vairabūde (angl. pilothouse). Vairuoti laivą galima neišeinant iš kajutės. Nežinau, kokioje stadijoje buvo globalinis Žemės atšilimas 2006-ųjų metų balandžio-gegužės mėnesy, bet naktimis buvo labai šalta. Net kajutėse. Miegoti tekdavo su drabužiais, o ką jau kalbėti, jei būtų tekę vairuoti atvirame kopkite. Todėl, renkantis maršrutą ir kelionės laiką, patartina atkreipti dėmesį - su kokiu laivu ruošiamasi plaukti.
      Būtina pasirūpinti pakankamais jūrlapių komplektais. Labai patogūs yra angliški "Imray" firmos jūrlapiai, nes dirbant su jais nereikia lygiagrečios liniuotės: platumų ir ilgumų tinklainės yra nupieštos tiesiog ant jūrlapio. Svarbiausia kiekvieno jūromis keliaujančio laivo knyga - Almanachas, kuris iš bėdos gali pakeisti ir jūrlapius: su uostų planais, procedūrų taisyklėmis, potvynių lentelėmis ir t.t. Jo kaina yra apie 50 Eurų. Išleidžiamas metams. Todėl patartina kasmet pirkti naują almanachą. Pasensta potvynių lentelės, tačiau visa kitka - ne. Žinomas leidėjų triukas, prašantis kasmet į jų kasą įnešti šiek tiek pinigų.