17-as vaizdas iš 18-os vaizdų
"Žalčių Karalienės" regata aplink Gotlandą 2006.07.02-08
Atgal
Stop
Toliau

Liepos 6 dieną 10:00 buvo duotas startas antram regatos etapui. Starto atskaitą garsiniais signalais atliko Visbio uosto tarnautojai. Į priekį išsiveržė "Vilnia", "Blue Bird" ir "Zunda". Kitos jachtos matosi horizonte. Regata turėjo apiplaukti Gotlando šiaurėje esančios Fario salos šiaurinį galą žyminčią Salvorev boją ir grįžti į Klaipėdą iki liepos 8 dienos 18:00 - kontrolinio laiko pabaigos, iki kurio nespėjo atplaukti nei viena jachta-dalyvė dėl prie Klaipėdos uosto vartų vyravusio štiliaus. Visgi antrasis etapas prasidėjo pučiant 1 balo pietų vėjui. Jachtos, iškėlusios spinakerius, išsirikiavo į eilę. Jų buvo 13. Greitai vėjas prie krantų nurimo ir tos jachtos, kurios buvo jūriau, pradėjo lenkti prie stataus uolingo kranto sustojusias koleges. Bet situacija pasikeitė po valandos ir prie kranto buvusios jachtos pradėjo lenkti tolyn į jūrą ir tolyn nuo generalinio kurso nuplaukusias jachtas. Į priekį išsiveržė "Vilnia", "Ultra", "Giedrė" ir "Blue Bird". Likusios jachtos liko toli. Prasidėjo įtemptos rungtynės štiliaus sąlygomis. Vėjas tai papūsdavo iš priekio, tai pakeliui. Įgulos kėlė ir leido spinakerius kas 5-20 minučių. Tuo metu jachta "Autrimpas", remdamasi prognozuojamais silpnais vėjais, nutarė plaukti į Klaipėdą variklio pagalba pro Fario sąsiaurį. Dar po kurio laiko tą patį sprendimą priėmė jachta "Argo". Tačiau likusios 11 jachtų tęsė sudėtingą taktinę kovą.
Liepos 6 dienos vakare eilinio radijo ryšio seanso metu jachtų kapitonai priėmė sprendimą sutrumpinti distanciją ir plaukti per Fario sąsiaurį. Vėjas pasisuko vakruosna ir jachtoms buvo palanku plaukti Fario sąsiaurio kryptimi, nors prie šiaurinio Gotlando salos kampo koordinatėse 57°28N 18°44E vėjas nurimo ir visas laivynas, buvęs ant horizonto linijos, pavijo pirmaujančius ir sustojo per 5 kabeltovus nuo jų. Į priekį išsiveržė jachtos "Vilnia", "Nida" ir "Raganė". Vėl atsiradęs brizas pūstelėjo iš šiaurės vakarų ir jachta "Blue Bird" aplenkė visas jachtas, net ir nutolusią lyderę "Vilnia", nors neilgam. "Vilnia", pasikeitusi genakerį į genują, prie Svingrund švyturio vėl aplenkė "Blue Bird", nes drįso plaukti prie pat jo. Vakarinis Fario Zund farvateris labai siauras (tik apie 15 metrų). "Vilnia" ir "Blue Bird" stovėjo farvateryje be vėjo per keturiasdešimt metrų viena nuo kitos, rizikuodamos būti išneštos srovės į seklumą ir halzuodamos su spinakeriais bandė pagauti nors mažiausią vėją. Likusios penkios jachtos sustingo prie švyturio netoliese, žyminčio įėjimą į sąsiaurį. "Arbervita", "Liberty" ir "Nini" liko nematomos vakaro migloje. Temstant papūtė pietryčių vėjas ir laivynas pajudėjo, laimingai palikdamas Fario sąsiaurį kilvateryje. "Vilnia" priekyje, iš paskos antra grupė: "Ultra", "Nida", "Blue Bird", "Zunda" ir "Raganė", likusios iš paskos. Naktį, liepos 7 dieną, pūtė pastovus pietų-pietvakarių vėjas ir prašvitus veik visos jachtos buvo matomumo ribose. Tada vėjas pradėjo suktis. Vienos jachtos laviravo prieš vėją, kitos greta už pusės mylios pagavę palankų vėją plaukė pavėjui. Vėjas sukinėjosi 60 laipsnių. "Zunda", to nepastebėjusi, praplaukė su spinakeriu visam laivynui į galą, kol nenusiėmė jo atitolus apie mylią nuo grupės. Įdienojus vėjo kryptis nusistovėjo. Jachtos plaukė aštriu beidevindu prieš silpną pietvakarių vėją 110-126 laipsnių kursu dešiniu halzu ir taip pavakariais priartėjo prie Latvijos krantų Akmens rago rajone. Priekyje buvo "Ultra" ir "Nida", po to "Arbervita" ir "Blue Bird". Vakare, po pusantros paros lenktynių, lyderiaujanti jachtų grupė buvo matomumo ribose, kai vėjas vėl pradėjo sukinėtis ir tos jachtos, kurios pasirinko atviros jūros kursą atsivendavę į 240 laipsnių kursą, galiausiai laimėjo, nes ryte papūrė 4 balų SSE, kuris apie 11 valandą virto visišku štiliumi. Oro prognozės visiškai nepasitvirtino. Dieną prieš startą buvo laukiamas vakarų vėjas, dieną po starto - lengvas pietų-pietryčių vėjas, o iš tikrųjų šeštadienio ryte pūstelėjo stiprus pietų-pietryčių vėjas. Kapitonams teko rimtai padirbėti, kad atvestų savo laivus į Klaipėdos uostą vien tik vėjo pagalba.