Liepos
6 dieną 10:00 buvo duotas startas antram regatos etapui. Starto atskaitą
garsiniais signalais atliko Visbio uosto tarnautojai. Į priekį išsiveržė
"Vilnia", "Blue Bird" ir "Zunda". Kitos jachtos
matosi horizonte. Regata turėjo apiplaukti Gotlando šiaurėje esančios Fario
salos šiaurinį galą žyminčią Salvorev boją ir grįžti į Klaipėdą iki liepos
8 dienos 18:00 - kontrolinio laiko pabaigos, iki kurio nespėjo atplaukti
nei viena jachta-dalyvė dėl prie Klaipėdos uosto vartų vyravusio štiliaus.
Visgi antrasis etapas prasidėjo pučiant 1 balo pietų vėjui. Jachtos, iškėlusios
spinakerius, išsirikiavo į eilę. Jų buvo 13. Greitai vėjas prie krantų nurimo
ir tos jachtos, kurios buvo jūriau, pradėjo lenkti prie stataus uolingo
kranto sustojusias koleges. Bet situacija pasikeitė po valandos ir prie
kranto buvusios jachtos pradėjo lenkti tolyn į jūrą ir tolyn nuo generalinio
kurso nuplaukusias jachtas. Į priekį išsiveržė "Vilnia", "Ultra",
"Giedrė" ir "Blue Bird". Likusios jachtos liko toli.
Prasidėjo įtemptos rungtynės štiliaus sąlygomis. Vėjas tai papūsdavo iš
priekio, tai pakeliui. Įgulos kėlė ir leido spinakerius kas 5-20 minučių.
Tuo metu jachta "Autrimpas", remdamasi prognozuojamais silpnais
vėjais, nutarė plaukti į Klaipėdą variklio pagalba pro Fario sąsiaurį. Dar
po kurio laiko tą patį sprendimą priėmė jachta "Argo". Tačiau
likusios 11 jachtų tęsė sudėtingą taktinę kovą.
Liepos
6 dienos vakare eilinio radijo ryšio seanso metu jachtų kapitonai priėmė
sprendimą sutrumpinti distanciją ir plaukti per Fario sąsiaurį. Vėjas pasisuko
vakruosna ir jachtoms buvo palanku plaukti Fario sąsiaurio kryptimi, nors
prie šiaurinio Gotlando salos kampo koordinatėse 57°28N 18°44E vėjas
nurimo ir visas laivynas, buvęs ant horizonto linijos, pavijo pirmaujančius
ir sustojo per 5 kabeltovus nuo jų. Į priekį išsiveržė jachtos "Vilnia",
"Nida" ir "Raganė". Vėl atsiradęs brizas pūstelėjo iš
šiaurės vakarų ir jachta "Blue Bird" aplenkė visas jachtas, net
ir nutolusią lyderę "Vilnia", nors neilgam. "Vilnia",
pasikeitusi genakerį į genują, prie Svingrund švyturio vėl aplenkė "Blue
Bird", nes drįso plaukti prie pat jo. Vakarinis Fario Zund farvateris
labai siauras (tik apie 15 metrų). "Vilnia" ir "Blue Bird"
stovėjo farvateryje be vėjo per keturiasdešimt metrų viena nuo kitos, rizikuodamos
būti išneštos srovės į seklumą ir halzuodamos su spinakeriais bandė pagauti
nors mažiausią vėją. Likusios penkios jachtos sustingo prie švyturio netoliese,
žyminčio įėjimą į sąsiaurį. "Arbervita", "Liberty" ir
"Nini" liko nematomos vakaro migloje. Temstant papūtė pietryčių
vėjas ir laivynas pajudėjo, laimingai palikdamas Fario sąsiaurį kilvateryje.
"Vilnia" priekyje, iš paskos antra grupė: "Ultra", "Nida",
"Blue Bird", "Zunda" ir "Raganė", likusios
iš paskos. Naktį, liepos 7 dieną, pūtė pastovus pietų-pietvakarių vėjas
ir prašvitus veik visos jachtos buvo matomumo ribose. Tada vėjas pradėjo
suktis. Vienos jachtos laviravo prieš vėją, kitos greta už pusės mylios
pagavę palankų vėją plaukė pavėjui. Vėjas sukinėjosi 60 laipsnių. "Zunda",
to nepastebėjusi, praplaukė su spinakeriu visam laivynui į galą, kol nenusiėmė
jo atitolus apie mylią nuo grupės. Įdienojus vėjo kryptis nusistovėjo. Jachtos
plaukė aštriu beidevindu prieš silpną pietvakarių vėją 110-126 laipsnių
kursu dešiniu halzu ir taip pavakariais priartėjo prie Latvijos krantų Akmens
rago rajone. Priekyje buvo "Ultra" ir "Nida", po to
"Arbervita" ir "Blue Bird". Vakare, po pusantros paros
lenktynių, lyderiaujanti jachtų grupė buvo matomumo ribose, kai vėjas vėl
pradėjo sukinėtis ir tos jachtos, kurios pasirinko atviros jūros kursą atsivendavę
į 240 laipsnių kursą, galiausiai laimėjo, nes ryte papūrė 4 balų SSE, kuris
apie 11 valandą virto visišku štiliumi. Oro prognozės visiškai nepasitvirtino.
Dieną prieš startą buvo laukiamas vakarų vėjas, dieną po starto - lengvas
pietų-pietryčių vėjas, o iš tikrųjų šeštadienio ryte pūstelėjo stiprus pietų-pietryčių
vėjas. Kapitonams teko rimtai padirbėti, kad atvestų savo laivus į Klaipėdos
uostą vien tik vėjo pagalba.