Pirmo
etapo pradžioje pūtė trijų balų vakarų vėjas, kuris liepos 3 dienos penktą
valandą ryto baigėsi ir prasidėjo 6 valandas trukęs štilius. Išaušus jachtos
stovėjo viduryje jūros tarp Gotlando ir Klaipėdos matomumo ribose ir niekas
negalėjo pasakyti: kada papūs žadėtas pietų-pietvakarių vėjas. Jūros paviršius
tapo veidrodiniu, o šalia jachtos plūduriuojančius dumblius kievienas buriuotojas
jau pažinojo vardais.
Apie
11 valandą atsirado silpnas šiaurės vakarų vėjas, kuris pasisuko į pietus,
o vakare sustiprėjo iki 2 balų. Vėjo atsiradimo pradžioje daugelis jachtų
atsivendavo į šiaurę kursu 25-30 laisniai. Tos, kurios patraukė 230-240
laipsnių kursu, sukantis vėjui į pietus-pietvakarius laimėjo, nes likusios
turėjo grįžti. Taip į priekį išsiveržė trys jachtos: "Arbervita",
"Vilnia" ir "Blue Bird". Jachta "Vilnia" netiksliai
išnavigavo į Gotlando salos pietinį kampą ir kliudė seklumą, tad priekyje
liko "Arbervita" ir "Blue Bird".
Mano
jachta "Blue Bird" šio lengvo brizo metu įgijo didelę persvarą
prieš visas likusias jachtas, nes panaudojo nebanguojančiai jūrai tinkantį
burių derinimą, kai abi burės (grotas ir genuja) išformuojami "kieto"
sparno profiliu per visą aukštį. Be išlinkimo viršuje pavėjui. Taip pat
mes turime labai gerą spinakerį, kurį galime naudoti pučiant 45 laipsnių
vimpeliniam vėjui.