Kelionė
namo iš Kylio į Klaipėdą truko lygiai tris paras. Vėjas pūtė iš rytų, 3-4
balai pagal Boforto skalę. Kažkodėl visada, kai reikia plaukti, vėjas pasisuka
pūsti iš tenai, į kur reikia plaukti. Matyt egzistuoja vėjo pasipriešinimo
dėsnis, dar neaprašytas, bet tikrai veikiantis. Tai galėtų būti kokio nors
buriuotojo mokslinio darbo tema. Jūroje yra daug temų mokslui. Kaip antai:
metalo traukos dėsnis. Jis skambėtų sekančiai: ten, kur plaukia vienas laivas,
būtinai reikia plaukti ir kitam laivui. Žmonija, nežinodama šio dėsnio,
intuityviai pastebėjo šį fenomeną ir, kol mokslininkai mąsto, sukūrė laivų
susidūrimo prevencijos taisykles, nusakančias šio dėsnio padarinių išvengimo
taktikas. Beje, šis dėsnis galioja ne tik laivams. Jis galioja ir autobusams
bei lėktuvams. Todėl yra autobusų parkai ir lėktuvų aerouostai. Jis galioja
ir žmonėms. Todėl vertelgiškumu pasižymintys žmonės net pradėjo pardavinėti
bilietus į didelius žmonių susibūrimus.
Pabaiga. Kelionė
iš Ispanijos La Coruna uosto į Klaipėdą truko 21 dieną, t.y. nuo 2006.04.21
iki 2006.05.12. Mano buvo nuplaukta 1500 jūrmylių. Kita komanda, plaukusi
nuo Maljorkos, nuplaukė 3000 jūrmylių, kas yra lygu atstumui per Atlantą.
Jei kam pasisektų tokia kelionė - ryžkitės nedvejodami. Netgi plaukimas
per Atlanto vandenyną šiais palydovinės navigacijos laikais yra menkesnis
patyrimas navigavimo, įspūdžių ir įgūdžių prasme. Tik arti krantų galima
šį bei tą pamatyti ir patobulinti savo marinistinę patirtį. Plaukimas per
beribius tuščius plotus tolygus tuščiam laiko švaistymui.