1-as vaizdas iš 23-ių vaizdų
Atgal
Stop
Toliau

Austrija su slidėmis. 2004 metų gruodžio 24 - 30 dienomis.
Pagaliau po 2 metų slidinėjimo pigiojoje Slovakijoje pasiryžome didesnėms išlaidoms - Austrijai. Deja, austrai ir po šiai dienai siaubingai kalba angliškai - praktiškai taip, kaip lietuviai žydiškai. Buvom tenai paskutinį kartą 2002 metų vasaryje. Todėl galime palyginti su padėtimi 2004 metais gruodyje. Austrai nesikeičia, bet kainos - taip. Nuo jų ir pradėsime (Austrija - Zell am See 2002 metai ir Austrija Flachau 2004 metai):

Visos kainos Litais vienam žmogui
Flachau 2004
Zell am See 2002
Nakvynė pas gyventojus (naktis)
143 (be pusryčių)
328/350/466
239/337/458
Vakarienė kavinėje

Pragyvenimo kaina kainai nelygi. Šį kartą gyvenome apartamentuose (kambariai su virtuve ir be pusryčių) name, kur be mūsų dviejų šeimų daugiau nieko nebuvo. Todėl kaina didesnė. Yra apartamentų austriškai atrodančiuose bendrabučiuose. Ten gal dešimčia litų pigiau, bet - bendrikas yra bendrikas. Nors iš kitos pusės, tokiuose bendrikuose yra sporto salės, stalo tenisas, sausa ir turkiška pirtis ir t.t. Rinktis - kiekvienam. Viską galima šiais laikais atlikti interetu. Be problemų.
       Išvažiavome gruodžio 22 d. 4:00 ir jau 18:00 po 14 valandų kelio sustojome Frydrek-Mystrek miestelyje Čekijoje, kuris randasi 25 km nuo Čekijos ir Lenkijos pasienio miesto Tyšin. Viešbutis "Silezija" miesto rotušės aikštėje. Kaina - 120 Lt vienam žmogui su vakariene ir pusryčiais. Kambariai - puikūs. Vien vonios kambarys - kokių 24 kvadratinių metrų ploto. Restorano virtuvė irgi puiki, čekiška. Vietiniai sakė, kad čia geriausia virtuvė mieste. Žodžiu - rekomenduoju visiems. Grįždami atgal nakvojome tame pačiame mieste. Tik viešbutis vadinosi "Centrum". Panašus į "Draugystės" viešbutį sovietiniais metais. O kaina - 100 Lt žmogui su pusryčiais. Blogai...
       Iš Frydrek-Mystreko išvažiavome 9:00 ir Flachau buvome 17:00 (8 valandos kelio). Viso (su pasivažinėjimais po Austriją), nuvažiavome 3 445 kilometrus, sueikvojome 222,49 ltr benzino. Vidutinės benzino sąnaudos 100 km kelio - 6,4583 ltr/100km. Visai neblogai. Grįžtant namo nuo Austrijos iki namų vidutinis sunaudojimas 100 km buvo 5,9 ltr/100km. MAZDA (mano automobilis su 1,8 ltr varikliu) jau kelintą kartą demonstravo savo geras kelionines savybes, kurių nepademonstravo lietuviai auto-remontininkai. Prieš kelionę jie pakeitė salono oro filtrą taip, kad jis pastoviai iškrisdavo iš lizdo ir į saloną patekdavo šaltas žiemos oras. Pradžioje manėme, kad neveikia šildymas. Kai atradome priežastį, pusę kelio reikėjo važiuoti nuardytu salonu koja užspaudus filtrą į vietą. Br-r-r-r-r...
       Kuras. Lietuvoje kuras kainavo 2,42 Lt/ltr (95 benzinas). Lenkijoje prie Lietuvos pasienio kuras pigiausias - 3,48 Zl/ltr (2,51 Lt/ltr). Artėjant prie Varšuvos - pakyla iki 3,78 Zl/ltr (2,72 Lt/ltr). Už 150 km už Varšuvos benzinas atpinga iki 3,65 Zl/ltr (2,63 Lt/ltr), o prie Čekijos sienos vėl pabrangsta. Čekijoje Benzinas pigiausias pasienyje su Lenkija - 24,6 Kr/ltr (3,03 Lt/ltr). Prie sienos su Austrija litras jau kainuoja 26,9 Kr/ltr (3,31 Lt/ltr). Austrijoje benzinas pigiausias didžiuosiuose miestuose. Ten galima jo rasti už 0,881 EUR (2,97 Lt/ltr). Brangesnis - periferijoje, poilsiniuose miesteliuose - 0,95 EUR (3,28 Lt/ltr). Taigi, paradoksas - Austrijoje benzinas pigesnis, nei Čekijoje. Gera žinia yra ta, kad Lietuvoje benzinas vis dar pigus (santykinai).
       Keliai. Nors Lenkijoje keliai nemokami (ir kam ateitų į galvą už juos tokius ko nors paprašyti? Nebent pačiam lenkui iš patriotizmo savo šaliai - betvarkės imperijai), reikia nepamiršti - Čekijoje reikia turėti kelių lipduką. Mus sustabdė policija vien tam, kad įsitikinti - ar lipdukas vietoje. Jei ne - standartinė bauda lietuvaičiams - 10 000 Kr (1 232 Lt). Kaina keliams Čekijoje 10-čiai dienų - 150 Kr (18,48 Lt). Kaina Austrijoje tam pačiam laikotarpiui - 7,6 EUR (26,22 Lt). Keliai geri - prižiūrimi ir neslidūs. Tik vandens langų plovimo bakelyje reikia nepamiršti. Kelionėje išnaudojome apie 10 Ltr langų plovimo skysčio (skiesto žinoma, nes nebuvo šalta).
       Apie Flachau informaciją galite rasti čia: http://www.flachau.com. Visos nuotraukos kelionėje atliktos skaitmenine FujiFilm muiline Finepix F-810 (6 mln taškų).